<aside>
💡 Hei! Dette er en sjekkliste over best practices når det kommer til oppsett av kampanjer og annonser på Google Ads.
Gå gjennom lista og sjekk om du mangler noen av disse i annonsekontoen din!
</aside>
Opprinnelig oppsett
Kontonivå
Performance Max
- [ ] Mike Rhode‘s script installert: https://mikerhodes.circle.so/c/free-scripts/
- [ ] Automatiske assets skrudd av
- [ ] Utforming av annonsen
- [ ] 15/15 overskrifter
- [ ] 8/15 - høyt fokus på relevante søkeord
- [ ] 7/15 - mer selgende, catchy og unikt
- [ ] 5/5 lange overskrifter
- [ ] 4/4 beskrivelser
- [ ] 20/20 bilder
- [ ] 20/20 relevante sitelinks
- [ ] Display URL
- [ ] Callouts
- [ ] Kampanjer
- [ ] Test av en feed-only asset groups (dersom du selger fysiske produkter)
- [ ] Lokasjon satt til “Presence”, ikke “Presence or interest”
- [ ] Budgivning: max. conversion value eller max. conversions med en tCPA/tROAS
Search
- [ ] Frase eller eksakt samsvar, ikke broad